Ułatwienia dostępu

Masz pytania? Napisz do nas/Have questions? Email us: kongresmba@uek.krakow.pl

Strona główna

Krakowska Szkoła Biznesu UEK zaprasza na

DEGROWTH AS THE NEW NORMAL – PERSPECTIVES AND OPPORTUNITIES

XIX Międzynarodowy Kongres MBA: 19-21 maja 2023

Międzynarodowy Kongres MBA to największa w Polsce tego typu inicjatywa integrująca środowisko MBA. Wydarzenie to ma na celu przede wszystkim budowę aktywnej platformy współpracy, wymiany doświadczeń, poszerzanie wiedzy i horyzontów. O specyfice Kongresu decyduje połączenie wystąpień naukowców z polskich i zagranicznych uczelni z czołowymi międzynarodowymi ekspertami i ekonomistami.

Kongres MBA w liczbach

0
edycja Kongresu
0
uczestników
0
panelistów
0
lata doświadczenia
0
złotych zebranych na aukcji charytatywnej
0
paneli

Co zyskasz biorąc udział w Kongresie?

Warsztaty tematyczne

Spotkanie w szerokim gronie specjalistów z różnych branż jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń. Warsztaty prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów, pomogą Ci rozwinąć Twoje kompetencje. Zyskasz praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w swojej codziennej pracy. 

Gala dinner z aukcją charytatywną

Gala Dinner z parkietem do tańczenia i muzyką na żywo w hotelu Hilton Garden Inn (ul. M. Konopnickiej 33) to okazja do pogłębienia relacji z uczestnikami Kongresu. Zespół NO STRESS swoją muzyką na żywo nada ton wieczorowi i nastroi wszystkich gości do dobrej zabawy. To także szansa na pomoc innym dzięki aukcji charytatywnej. Całkowity dochód zostanie przekazany na sprzęt do rehabilitacji seniorów oraz pacjentów z chorobami onkologicznymi z przeznaczeniem na Oddział Rehabilitacji Szpitala Specjalistycznego im. J.Dietla w Krakowie.

Panele tematyczne

Ponad 30 przedstawicieli ze świata nauki i biznesu podzieli się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem podczas 4 paneli dyskusyjnych. 

Piknik rodzinny

Wydarzeniem kończącym Kongres jest piknik rodzinny połączony z turniejem golfowym. W zależności od umiejętności będziesz mógł wziąć udział w Akademii Golfa z instruktorem, który nauczy Cię podstaw gry. Zaawansowani gracze mogą wziąć udział w Turnieju KSB UEK Golf Cup.

Poznaj Panele dyskusyjne

Keynote Speakers

Anna Pawlak Kuliga
Global CFO IKEA Retail (Group Ingka)

OPIS PANELU:

To dobry biznes robić dobry biznes  – Jak tworzyć wartość w nowym świecie?

Hal Halladay
CEO Breakthrough Leadership and TEDx speaker

OPIS PANELU:

Flip the Script: Siła nastawienia, by zmienić przyszłość biznesu

Poprzez rozszerzenie naszej perspektywy możemy postrzegać zmiany jako szansę, a nie zagrożenie i w pełni wykorzystać nasze zasoby intelektualne, w tym kreatywność i umiejętności rozwiązywania problemów, aby odwrócić scenariusz i zmienić przyszłość biznesu. Domyślna przyszłość biznesu jest ustalona, chyba że zdecydujemy, że ma być inaczej. Kluczem do zmiany naszej domyślnej przyszłości jest nasz sposób myślenia. Sposób myślenia kształtuje to, jak postrzegamy i reagujemy na nasz świat i może być czynnikiem ograniczającym lub katalizatorem tworzenia lepszego świata biznesu.

Panel 1

Unpacking Degrowth for Business

OPIS PANELU:

Choć wszyscy wiemy, że żyjemy na planecie o ograniczonych zasobach, zagrożonej przez rosnące emisje dwutlenku węgla, w latach 2005-2022 światowa gospodarka podwoiła swój rozmiar.

Postwzrost (degrowth), koncepcja sięgająca lat 70-tych, krytykuje wzrost gospodarczy za wszelką cenę, z lekceważeniem granic planety, powodujący wyzysk człowieka i zniszczenie środowiska. Ludzkie niekończące się pragnienie więcej – większych gospodarek, większej konsumpcji, wyższych zysków korporacyjnych – jest nierealistyczne w dłuższej perspektywie. Tak jak niewygodna jest ta koncepcja dla biznesu, uważamy, że wymaga ona rozmowy. Czy postwzrost w biznesie to oksymoron?

Podczas tego panelu będziemy rozmawiać z naukowcami i ekspertami biznesowymi, aby zdemaskować koncepcję postwzrostu, zbadać jej wyzwania i możliwości. Dowiemy się, co firmy już robią, aby zrekonfigurować swoje modele biznesowe, promować projektowanie produktów dostosowanych do postwzrost i zmienić pozycję swoich łańcuchów wartości. Firmy stojące na czele ruchu postwzrostu tworzą nowe drogi tworzenia wartości w oparciu o innowacje rynkowe i nowe technologie. Naukowcy zajmujący się zarządzaniem twierdzą, że podczas gdy niektóre firmy i branże z pewnością zostaną w najbliższej przyszłości zakłócone, inne, które obecnie się przekształcają, wyprzedzą swoich konkurentów. Gdzie będziesz?

Panel 2

Degrowth Management

OPIS PANELU:

Postwzrost (Degrowth) to koncepcja mówiąca o przyszłości bez wzrostu lub ze wzrostem mniejszym niż obecnie. Przy obecnym wykorzystaniu zasobów naturalnych, niszczącym życie na ziemi, spowolnienie wzrostu przyczyni się do poprawy jakości życia na naszej planecie.

Postwzrost w wymiarze społecznym dotyczy nie tylko zmniejszenia konsumpcji, lecz także zmiany stylu życia. Badania naukowe przekonują bowiem, że powyżej pewnego poziomu wzrostu i bogacenia się, nie przekładają się one na polepszanie jakości życia. Brak czasu na konsumowanie korzyści płynących z wzrostu czy niemożność zaspokojenia aspiracji powodują, że chcemy coraz więcej i nigdy nie jesteśmy zaspokojeni.

Podczas panelu dotyczącego postwzrostu w kontekście relacji pracodawca-pracownik, wspólnie z prelegentami będziemy zastanawiać się, jakie są potrzeby pracowników i jak je zaspokoić w duchu zrównoważonego rozwoju. Czy redukcja czasu pracy, benefity czy zapewnienie odpowiednich narzędzi i infrastruktury mają realny wpływ na dobrobyt pracowników? Czy nowoczesne technologie sprzyjają postwzrostowi w dużych, międzynarodowych firmach, czy wręcz odwrotnie? Porozmawiamy także o tym, w jaki sposób minimalizować konsumpcję przy jednoczesnej maksymalizacji well-beingu pracowników.

Panel 3

Degrowth Marketing

OPIS PANELU:

Kiedy Philip Kotler, “ojciec nowoczesnego marketingu” zabiera publicznie głos, każdy marketer uważnie słucha, zwłaszcza jeśli temat jest tak prowokujący do myślenia jak ten.

W jednym z swoich ostatnich wystąpień w 2022 roku  Kotler podkreślił, że podczas gdy “misją społeczną jest niekończący się wzrost gospodarczy”, musimy zapłacić cenę za “wyczerpywanie zasobów naturalnych…. nawet zagrażających przetrwaniu naszej planety”. Interesujące jest jednak to, jak to wpływa na zawód marketingowca? Zdaniem profesora, „degrowth” ma na celu między innymi ograniczenie konsumpcji – czyż jednak nie stoi to w sprzeczności z głównymi celami stawianymi przez dyrektorami ds. marketingu?

Czy stosunkowo nowa w biznesie idea “mniej znaczy więcej” – forsowana do tej pory wyłącznie przez marketerów społecznych, którzy “używają marketingu do zmiany zachowań i stylów życia” – ma szansę znaleźć także swoje zastosowanie w biznesie B2C?

Podczas panelu poświęconego przyszłości marketingu i dyskusji nad strategicznym kierunkiem jego dalszego rozwoju, wspólnie z prelegentami zastanowimy się, czy ścieżka wytyczana przez automatyzację, metawers i AI jest jedynym kierunkiem rozwoju? Czy też czeka nas społeczna i kulturowa rewolucja polegająca na „odłączaniu się” i świadomej rezygnacji marek z inwestowania w marketing? Czy wreszcie nowe technologie mają szanse odmienić sposób w jaki myślimy o marketingu zrównoważonym i wskazać jeszcze inną ścieżkę zmian, która do tej pory była dla nas niedostępna? Wspólnie zastanowimy się także czym jest marketing zrównoważony – i w jakim stopniu jesteśmy w stanie uczyć, przestrzegać i egzekwować od biznesu przestrzegania „nowych” reguł marketingu.

 

Bilety

!!!PRZELEW BANKOWY lub BLIK!!!

Zapisy na Kongres MBA i wydarzenia towarzyszące zostały zamknięte.

* Wine Tour, Shooting Tour, Obwarzanek Museum and Nowa Huta Tour odbywają się w tym samym czasie, prosimy wybrać jedną wycieczkę.

Golfiści, który chcieliby wziąć udział w turnieju  profesjonalnym (zaawansowanym) mają opłatę green fee w kwocie 160zł która wpłaca się w recepcji klubu. Zgłoszenia przez PZGolf , telefoniczne 12 281 91 70 lub w recepcji klubu

Agenda

PRE EVENT (Thursday, 18.05.2023)

Spotkanie kuek – “biforek” przed Kongresem KSB MBA

11:30-13:00

Registration/Rejestracja

Lunch Break/Przerwa obiadowa

13:00-13:15

Official Opening of the XIX MBA Congress/Oficjalne rozpoczęcie XIX Kongresu MBA

13:15-14:00

Keynote Speaker – It is good business to do a good business – How to create value in the new world?

Speaker:

Anna Pawlak Kuliga

Global CFO IKEA Retail (Group Ingka)

14:00-14:45

Panel 1: Unpacking Degrowth for Business

Speakers:

Agnieszka Żur, Ph.D.

Moderator

Michał Możdżeń, Ph.D.

Krakow University of Economics

Jef Teugels, MBA

Founder of Reins Group

Adam Zych

Founder of Projekt PL

14:45-15:00

Coffee Break/Przerwa kawowa

15:00-15:45

Keynote Speaker – Flip the Script: The Power of Mindset to Change the Future of Business

Speaker:

Hal Halladay

CEO Breakthrough Leadership and TEDx speaker

15:45-16:30

Panel 2: Degrowth Management

Speakers:

Monika Sady, Ph.D.

Moderator

dr hab. Paweł Poszytek

General Director of FRSE/Director of the National Agency of the Erasmus+ Program and the European Solidarity Corps

Jacek Drabik

Country Manager Poland, Chairman of the Board, Motorola Solutions Systems Polska

Piotr Prokopowicz, Ph.D.

Organizational psychologist and sociologist

16:30-17:15

Panel 3: Degrowth Marketing

Speakers:

Katarzyna Sanak-Kosmowska, Ph.D.

Moderator

Karolina Harazim

Hitachi Energy

Dominika Kaczorowska-Spychalska, Ph.D.

Director of the Centre for Smart Technologies

Magdalena Petryniak

Strategic Communication Advisor/Public Speaker/Change Maker

20:00-02:00

Gala Dinner and Charity Auction/Gala Dinner wraz z aukcją charytatywną

09:30-11:00

Round-tables sessions/Sesje round-tables

Round table 1. Erasmus+ for Business

Moderator:

  • dr Magdalena Zajączkowska Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Round table 2. Kraków brands strategic pillars: potential of the city, key achievements, dreams, and aspirations

Moderator:

  • Paula Fanderowska – Wiceprezeska zarządu Kraków5020 sp. z o.o., prezeska Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), liderka Kraków Network

Speakers:

  • Katarzyna Wysocka – Dyrektor Wydziału Przedsiębiorczości i Innowacji, Urząd Miasta Krakowa
  • Andrzej Bańka – Wicedyrektor Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
  • Łukasz Słoniowski – Wiceprezes zarządu, Krakowski Park Technologiczny
  • Prof. UEK dr hab. Krzysztof Borodako – Wydział Zarządzania; Katedra Turystyki, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

11:00-11:15

Coffee Break/Przerwa kawowa

11:15-14:15

Workshops/Warsztaty

Workshop 1. Managing Your Personal Finance (by Jacek Więcek)

Workshop 2. Acting Workshop for business people (by Don Allen)

Workshop 3. Product strategy: a hands-on workshops (by Joanna Mariasiewicz)

Workshop 4. Cognitive bias (by Łukasz Czyż)

Workshop 5. Ideation phase of new product development – idea generation workshops (by Dorota Zacharska)

Workshop 6. How to perform express financial statement analysis of a company? (by Tatiana Garanina)

Workshop 7Travel smart for business (by Edyta Satchell)

Workshop 8Mindset Matters: Lead with Curiosity (by Hal G. Halladay)

12:00-14:00

Round-tables session/Sesja round-tables

(for invited guests only/jedynie dla zaproszonych gości)

Round table 1. Wartość dyplomu MBA w Polsce (in Polish)

Moderator:

Speakers:

14:15-15:00

Lunch Break/Przerwa obiadowa

15:00-15:15

Official closing of the XIX MBA Congress/Oficjalne zakończenie Kongresu

10:00

Family Picnic and Golf Tournament for the CSB Director goblet prize/Piknik rodzinny wraz z turniejem golfowym o puchar Dyrektora KSB.

The culmination of the Congress, as in previous years, will be a picnic organized at the Royal Kraków Golf & Country Club in Ochmanów/Zwieńczeniem Kongresu, podobnie jak w latach ubiegłych, jest piknik zorganizowany w ROYAL KRAKÓW GOLF & COUNTRY CLUB w Ochmanowie.

Prelegenci

Anna Pawlak Kuliga

Global CFO IKEA Retail (Group Ingka)

Hal Halladay

CEO Breakthrough Leadership and TEDx speaker

Edyta Satchell

American Travel Wellness Expert

Agnieszka Żur, Ph.D.

Krakow University of Economics

Michał Możdżeń, Ph.D.

Krakow University of Economics

Jef Teugels, MBA

Founder of Reins Group

Adam Zych

Founder of Projekt PL

Monika Sady, Ph.D.

Krakow University of Economics

dr hab. Paweł Poszytek

General Director of FRSE/Director of the National Agency of the Erasmus+ Program and the European Solidarity Corps

Jacek Drabik

Motorola Solutions Systems Polska

Piotr Prokopowicz, Ph.D.

Organizational psychologist and sociologist

Katarzyna Sanak-Kosmowska

Krakow University of Economics

Karolina Harazim

Hitachi Energy

Dominika Kaczorowska-Spychalska, Ph.D.

Director of the Centre for Smart Technologies

Magdalena Petryniak

Strategic Communication Advisor/Public Speaker/Change Maker

Don Allen

Tatiana Garanina

Joanna Mariasiewicz

Agnieszka Majeran

Dorota Zacharska

Partnerzy wydarzenia

Patronat honorowy

Marszałek Województwa Małopolskiego
Witold Kozłowski

Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Krakowa
Jacka Majchrowskiego

Patronat Honorowy Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Stanisława Mazura

Jego Ekscelencja Pan Fabrice Maurice Ernest Filiez
Ambasador Nadzwyczajny
i Pełnomocny

Konsul Honorowy Wielkiej Brytanii w Krakowie
Kazimierz Karasinski, MBE

Konsul Generalny Węgier w Krakowie
Dr Tibor Gerencser

Konsul Honorowy Belgii w Krakowie
Dr Philippe De Brouwer

Konsult Generalny Francji w Krakowie
Anne Schmidt-Riou

Konsul Honorowy Malty w Krakowie
Dr Agnieszka Kamińska

Patronat instytucjonalny

Patronat medialny

Organizatorzy

Kontakt

Krakowska Szkoła Biznesu

Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Pawilon G, parter
e-mail: kongresmba@uek.krakow.pl

Przewiń na górę