Krakowska Szkoła Biznesu UEK zaprasza na
DEGROWTH AS THE NEW NORMAL – PERSPECTIVES AND OPPORTUNITIES
XIX Międzynarodowy Kongres MBA: 19-21 maja 2023
Międzynarodowy Kongres MBA to największa w Polsce tego typu inicjatywa integrująca środowisko MBA. Wydarzenie to ma na celu przede wszystkim budowę aktywnej platformy współpracy, wymiany doświadczeń, poszerzanie wiedzy i horyzontów. O specyfice Kongresu decyduje połączenie wystąpień naukowców z polskich i zagranicznych uczelni z czołowymi międzynarodowymi ekspertami i ekonomistami.
Kongres MBA w liczbach
Co zyskasz biorąc udział w Kongresie?

Warsztaty tematyczne
Spotkanie w szerokim gronie specjalistów z różnych branż jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń. Warsztaty prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów, pomogą Ci rozwinąć Twoje kompetencje. Zyskasz praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w swojej codziennej pracy.
Gala dinner z aukcją charytatywną
Gala Dinner z parkietem do tańczenia i muzyką na żywo w hotelu Hilton Garden Inn (ul. Konopnicka 33) to okazja do pogłębienia relacji z uczestnikami Kongresu. Zespół NO STRESS swoją muzyką na żywo nada ton wieczorowi i nastroi wszystkich gości do dobrej zabawy. To także szansa na pomoc innym dzięki aukcji charytatywnej. Całkowity dochód zostanie przekazany na sprzęt do rehabilitacji seniorów oraz pacjentów z chorobami onkologicznymi z przeznaczeniem na Oddział Rehabilitacji Szpitala Specjalistycznego im. J.Dietla w Krakowie.


Panele tematyczne
Ponad 30 przedstawicieli ze świata nauki i biznesu podzieli się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem podczas 4 paneli dyskusyjnych.
Piknik rodzinny
Wydarzeniem kończącym Kongres jest piknik rodzinny połączony z turniejem golfowym. W zależności od umiejętności będziesz mógł wziąć udział w Akademii Golfa z instruktorem, który nauczy Cię podstaw gry. Zaawansowani gracze mogą wziąć udział w Turnieju KSB UEK Golf Cup.
Poznaj Panele dyskusyjne

Keynote Speaker - Hal Halladay
Breakthrough Leadership

Hal Halladay
CEO Breakthrough Leadership and TEDx speaker
OPIS PANELU:
Flip the Script: Siła nastawienia, by zmienić przyszłość biznesu
Poprzez rozszerzenie naszej perspektywy możemy postrzegać zmiany jako szansę, a nie zagrożenie i w pełni wykorzystać nasze zasoby intelektualne, w tym kreatywność i umiejętności rozwiązywania problemów, aby odwrócić scenariusz i zmienić przyszłość biznesu. Domyślna przyszłość biznesu jest ustalona, chyba że zdecydujemy, że ma być inaczej. Kluczem do zmiany naszej domyślnej przyszłości jest nasz sposób myślenia. Sposób myślenia kształtuje to, jak postrzegamy i reagujemy na nasz świat i może być czynnikiem ograniczającym lub katalizatorem tworzenia lepszego świata biznesu.

Panel 1
Unpacking Degrowth for Business
OPIS PANELU:
Choć wszyscy wiemy, że żyjemy na planecie o ograniczonych zasobach, zagrożonej przez rosnące emisje dwutlenku węgla, w latach 2005-2022 światowa gospodarka podwoiła swój rozmiar.
Postwzrost (degrowth), koncepcja sięgająca lat 70-tych, krytykuje wzrost gospodarczy za wszelką cenę, z lekceważeniem granic planety, powodujący wyzysk człowieka i zniszczenie środowiska. Ludzkie niekończące się pragnienie więcej – większych gospodarek, większej konsumpcji, wyższych zysków korporacyjnych – jest nierealistyczne w dłuższej perspektywie. Tak jak niewygodna jest ta koncepcja dla biznesu, uważamy, że wymaga ona rozmowy. Czy postwzrost w biznesie to oksymoron?
Podczas tego panelu będziemy rozmawiać z naukowcami i ekspertami biznesowymi, aby zdemaskować koncepcję postwzrostu, zbadać jej wyzwania i możliwości. Dowiemy się, co firmy już robią, aby zrekonfigurować swoje modele biznesowe, promować projektowanie produktów dostosowanych do postwzrost i zmienić pozycję swoich łańcuchów wartości. Firmy stojące na czele ruchu postwzrostu tworzą nowe drogi tworzenia wartości w oparciu o innowacje rynkowe i nowe technologie. Naukowcy zajmujący się zarządzaniem twierdzą, że podczas gdy niektóre firmy i branże z pewnością zostaną w najbliższej przyszłości zakłócone, inne, które obecnie się przekształcają, wyprzedzą swoich konkurentów. Gdzie będziesz?

Panel 2
Degrowth Management
OPIS PANELU:
Postwzrost (Degrowth) to koncepcja mówiąca o przyszłości bez wzrostu lub ze wzrostem mniejszym niż obecnie. Przy obecnym wykorzystaniu zasobów naturalnych, niszczącym życie na ziemi, spowolnienie wzrostu przyczyni się do poprawy jakości życia na naszej planecie.
Postwzrost w wymiarze społecznym dotyczy nie tylko zmniejszenia konsumpcji, lecz także zmiany stylu życia. Badania naukowe przekonują bowiem, że powyżej pewnego poziomu wzrostu i bogacenia się, nie przekładają się one na polepszanie jakości życia. Brak czasu na konsumowanie korzyści płynących z wzrostu czy niemożność zaspokojenia aspiracji powodują, że chcemy coraz więcej i nigdy nie jesteśmy zaspokojeni.
Podczas panelu dotyczącego postwzrostu w kontekście relacji pracodawca-pracownik, wspólnie z prelegentami będziemy zastanawiać się, jakie są potrzeby pracowników i jak je zaspokoić w duchu zrównoważonego rozwoju. Czy redukcja czasu pracy, benefity czy zapewnienie odpowiednich narzędzi i infrastruktury mają realny wpływ na dobrobyt pracowników? Czy nowoczesne technologie sprzyjają postwzrostowi w dużych, międzynarodowych firmach, czy wręcz odwrotnie? Porozmawiamy także o tym, w jaki sposób minimalizować konsumpcję przy jednoczesnej maksymalizacji well-beingu pracowników.

Panel 3
Degrowth Marketing
OPIS PANELU:
Kiedy Philip Kotler, “ojciec nowoczesnego marketingu” zabiera publicznie głos, każdy marketer uważnie słucha, zwłaszcza jeśli temat jest tak prowokujący do myślenia jak ten.
W jednym z swoich ostatnich wystąpień w 2022 roku Kotler podkreślił, że podczas gdy “misją społeczną jest niekończący się wzrost gospodarczy”, musimy zapłacić cenę za “wyczerpywanie zasobów naturalnych…. nawet zagrażających przetrwaniu naszej planety”. Interesujące jest jednak to, jak to wpływa na zawód marketingowca? Zdaniem profesora, „degrowth” ma na celu między innymi ograniczenie konsumpcji – czyż jednak nie stoi to w sprzeczności z głównymi celami stawianymi przez dyrektorami ds. marketingu?
Czy stosunkowo nowa w biznesie idea “mniej znaczy więcej” – forsowana do tej pory wyłącznie przez marketerów społecznych, którzy “używają marketingu do zmiany zachowań i stylów życia” – ma szansę znaleźć także swoje zastosowanie w biznesie B2C?
Podczas panelu poświęconego przyszłości marketingu i dyskusji nad strategicznym kierunkiem jego dalszego rozwoju, wspólnie z prelegentami zastanowimy się, czy ścieżka wytyczana przez automatyzację, metawers i AI jest jedynym kierunkiem rozwoju? Czy też czeka nas społeczna i kulturowa rewolucja polegająca na „odłączaniu się” i świadomej rezygnacji marek z inwestowania w marketing? Czy wreszcie nowe technologie mają szanse odmienić sposób w jaki myślimy o marketingu zrównoważonym i wskazać jeszcze inną ścieżkę zmian, która do tej pory była dla nas niedostępna? Wspólnie zastanowimy się także czym jest marketing zrównoważony – i w jakim stopniu jesteśmy w stanie uczyć, przestrzegać i egzekwować od biznesu przestrzegania „nowych” reguł marketingu.
Bilety
Rezerwuj teraz:
* Wine Tour, Shooting Tour, Obwarzanek Museum and Nowa Huta Tour odbywają się w tym samym czasie, prosimy wybrać jedną wycieczkę.
Agenda
- Piątek, 19.05.2023
- Sobota, 20.05.2023
- Niedziela, 21.05.2023
11:30-13:00
Registration/Rejestracja
- Krakow University of Economics
- building S, hall/pawilon S, hol
Lunch Break/Przerwa obiadowa
- Krakow University of Economics
- building S, hall/pawilon S, hol
13:00-13:15
Official Opening of the XIX MBA Congress/Oficjalne rozpoczęcie XIX Kongresu MBA
- Krakow University of Economics
- building S, classroom 9/pawilon S, sala 9
13:15-14:00
Keynote Speaker – It is good business to do a good business – How to create value in the new world?
Speaker:
- Anna Pawlak Kuliga , Global CFO IKEA Retail (Group Ingka)
- Krakow University of Economics
- building S, classroom 9/pawilon S, sala 9
14:00-14:45
Panel 1: Unpacking Degrowth for Business
Speakers:
- Agnieszka Żur, Ph.D. (moderator)
- Michał Możdżeń, Ph.D., Krakow University of Economics
- Jef Teugels, MBA, Founder of Reins Group
- Adam Zych, Founder of Projekt PL
- Krakow University of Economics
- building S, classroom 9/pawilon S, sala 9
14:45-15:00
Coffee Break/Przerwa kawowa
- Krakow University of Economics
- building S, hall/pawilon S, hol
15:00-15:45
Keynote Speaker – Breakthrough Leadership
Speaker:
- Hal Halladay, CEO Breakthrough Leadership and TEDx speaker
- Krakow University of Economics
- building S, classroom 9/pawilon S, sala 9
15:45-16:30
Panel 2: Degrowth Management
Speakers:
- Monika Sady, Ph.D. (moderator)
- prof. dr hab. Paweł Poszytek, Dyrektor Generalny FRSE
- Jacek Drabik, Motorola Solutions Systems Polska
- Piotr Prokopowicz, Ph.D., Organizational psychologist and sociologist
- Krakow University of Economics
- building S, classroom 9/pawilon S, sala 9
16:30-17:15
Panel 3: Degrowth Marketing
Speakers:
- Katarzyna Sanak-Kosmowska, Ph.D. (moderator)
- Karolina Harazim, Admind Branding & Communications
- Dominika Kaczorowska-Spychalska, Ph.D., Dyrektor Centrum Mikser Inteligentnych Technologii
- Magdalena Petryniak, Strategic Communication Advisor/Public Speaker/Change Maker
- Krakow University of Economics
- building S, classroom 9/pawilon S, sala 9
20:00-02:00
Gala Dinner and Charity Auction/Gala Dinner wraz z aukcją charytatywną
- Hilton Garden Inn Konopnicka Kraków
- ul. Marii Konopnickiej 33, 30-302 Kraków
09:30-11:00
Round-tables sessions/Sesje round-tables
Round table 1. Erasmus+ for Business
- Krakow University of Economics
- soon
Round table 2.
- Krakow University of Economics
- soon
11:00-11:15
Coffee Break/Przerwa kawowa
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), hall/pawilon G (KSB), hol
11:15-14:15
Workshops/Warsztaty
Workshop 1. Managing Your Personal Finance (by Jacek Więcek)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom 7/pawilon G (KSB), sala 7
Workshop 2. Acting Workshop for business people (by Don Allen)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom 8/pawilon G (KSB), sala 8
Workshop 3. Product strategy: a hands-on workshops (by Joanna Mariasiewicz)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom 12/pawilon G (KSB), sala 12
Workshop 4. Cognitive bias (by Łukasz Czyż)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom -1/pawilon G (KSB), sala -1
Workshop 5. Ideation phase of new product development – idea generation workshops (by Dorota Zacharska)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom 8/pawilon G (KSB), sala 8
Workshop 6. How to perform express financial statement analysis of a company? (by Tatiana Garanina)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom 11/pawilon G (KSB), sala 11
Workshop 7. Travel smart for business (by Edyta Satchell)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom 10/pawilon G (KSB), sala 10
Workshop 8. Mindset Matters: Lead with Curiosity (by Hal G. Halladay)
- Krakow University of Economics
- Soon
12:00-14:00
Round-tables session/Sesja round-tables
(for invited guests only/jedynie dla zaproszonych gości)
Round table 1. Wartość dyplomu MBA w Polsce (in Polish)
- Krakow University of Economics
- building G (KSB), classroom 13/pawilon G (KSB), sala 13
14:15-15:00
Lunch Break/Przerwa obiadowa
- Krakow University of Economics
- building S, hall/pawilon S, hol
15:00-15:15
Official closing of the XIX MBA Congress/Oficjalne zakończenie Kongresu
- Krakow University of Economics
- building S, classroom 9/pawilon S, sala 9
16:00-20:00
Study visits/Wizyty studyjne
Wine Tour
Located only 20 km west of Krakow, a local Jura Vineyards offers delicious grape wine-tasting experiences. The vineyard provides tours during which you will learn about the company and the winemaking process. Moreover, you will try the one and the only wine in the region. Each sample has a wonderful taste and scent that you will enjoy in an atmospheric setting. Zagrabie Vineyard is not only for wine connoisseurs but also for standard visitors who want to taste original white, red, and sparkling wines during our Wine Tour.
The Vineyard produces high-quality grape wine. The vine grows on a southwestern hillside which gives it a unique character. The vineyard tour is also a fantastic opportunity to admire the Polish countryside region full of greenery and nature.
First, you will stroll along grapevine paths. During the walk, the owner will present interesting facts and information about the wine-making process. Next, you will take part in a wine-tasting session together with delicious local cheese and meat products.
- price/cena: 400 zł (min. 10 persons)
- meeting point/miejsce spotkania: before building G (KSB), main exit/przed pawilonem G (KSB), wyjście główne
Shooting Tour
Let our professional English-speaking instructors take care of you providing all safety measures. Guided by your private instructor you are going to learn how to operate and shoot any possible type of gun. Our helpful staff is going to answer all of your questions about guns and shooting in a professional manner, making your trip entertaining and informative at the same time.
Enjoy shooting such legendary weapons as Kalashnikov AK 47, Glock, pump-action shotgun, or combat revolver loaded with .44 Magnum bullets making it “the most powerful handgun in the world”. Choosing from many different packages offered by the tour operators and shooting ranges, you can rest assured that MrShuttle offers you the best package with the most beneficial number of shots and a variety of weapons.
The package includes 47 shots from Glock 17, PM-63 9mm, Colt 1911, AK47, Saiga or M4.
- price/cena: 400 zł (min. 10 persons)
- meeting point/miejsce spotkania: before building G (KSB), main exit/przed pawilonem G (KSB), wyjście główne
Obwarzanek Museum
Museum was opened in 2017. Obwarzanek or sometimes obarzanek, is a kind of Polish bagel. The name derives from the processing step obwarzanie (parboiling), or dipping in the boiling water. A Russian cognate is baranka. Obwarzanek krakowski has the status of a regional food with protected geographical indication. The visit includes Obwarzanek making.
- price/cena: 150 zł (min. 10 persons)
- meeting point/miejsce spotkania: before building G (KSB), main exit/przed pawilonem G (KSB), wyjście główne
Nowa Huta Tour
The tour will start in front of the University of Economics building. Participants will set off in period cars to one of the most interesting districts of Krakow.
The first stop will be Plac Centralny, where visitors will be able to admire the monumental architecture of socialist realism and hear the history of Nowa Huta.
The next stop will be the administrative buildings of the former Lenin Steelworks.
Participants will have a unique opportunity to see the now defunct conference rooms, the offices of the directors and chief engineers, which were once a symbol of elegance and luxury.
One of the most interesting points on the list is a tour of the bunker located in the underground of the Steelworks.
Visitors will inspect old maps, building plans and a command centre. They will light their way with flashlights to get an even stronger feel for the Cold War atmosphere.
Finally, the guide will show participants one of the most important places in Nowa Huta – the Ark of the Lord church, which was fought for and won by the citizens as a symbol of opposition to communist regime.
- price/cena: 200 zł (min. 10 persons)
- meeting point/miejsce spotkania: before building G (KSB), main exit/przed pawilonem G (KSB), wyjście główne
10:00
Family Picnic and Golf Tournament for the CSB Director goblet prize/Piknik rodzinny wraz z turniejem golfowym o puchar Dyrektora KSB.
- Royal Kraków Golf & Country Club in Ochmanów (near Krakow)
Galeria
Poprzednie edycje
Patronat honorowy


Patronat honorowy Prezydenta Miasta Krakowa
prof. dr. hab. Jacka Majchrowskiego

Patronat honorowy Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
J.M. prof. UEK, dr. hab. Stanisława Mazura

Konsul Honorowy Wielkiej Brytanii w Krakowie
Kazimierz Karasinski, MBE

Konsul Generalny Węgier w Krakowie
dr Tibor Gerencser

Konsul Honorowy Belgii w Krakowie
Dr. Philippe De Brouwer
Patronat instytucjonalny


Patronat medialny















Organizatorzy




Kontakt
Krakowska Szkoła Biznesu
Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Pawilon G, parter
e-mail: kongresmba@uek.krakow.pl